vineri, 20 septembrie 2013

Dulceata de prune cu citrice, nuci si stafide


    De fiecare data caut un alt fel de reteta, imi place sa imi rasfat familia si sa avem si ceva mai deosebit. Ideea de baza era acea dulceata din magazine cu tot felul de mirodenii, m-am tot uitat pe etichete si am incercat sa imi fac o parere.

Ingrediente:

~ 3 kg prune tari;
~ 3 portocale;
~ 1 lamaie;
~ 1,5 kg zahar;
~ 400g stafide;
~ 500g nuca;
~ 2 batoane scortisoara;
~ 3 picaturi sirop de vanilie (optional) .

Portii: ~ 10 borcane 400g

Mod de preparare:

1. Luam fructele si le spalam bine.
2. Prunele le desfacem si scoatem samburii, eu le-am taiat in jumatate sa nu le sfaram daca presez sa iasa samburele, incercam sa pastram pruna intreaga nu terciuita. Citricele le taiem in rondele cu tot cu coaja.
3. Punem un pahar de apa si zaharul peste fructe (prune, portocale si lamaie), adaugam scortisoara si vanilia.
4. Punem cratita pe foc, amestecam din cand in cand si lasam sa ajunga la punctul de fierbere, cand a inceput sa faca spuma mai lasam cca 30 min.
5. Dupa 30 min adaugam nucile si stafidele, le mai lasam inca 5 minute sa dea in clocot.
6. Intre timp spalam borcanele si le sterilizam (20 min la cuptor).
7. Punem dulceata fierbinte in borcane si de fiecare data cand umplem un borcan il intoarcem cu fundul in sus. Ideea de a intoarce borcanul este pentru ca aerul sa iasa afara si sa se sterilizeze.
8. Dupa 10 minute intoarcem borcanul si il punem in pat cald sa se raceasca usor.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>