joi, 29 august 2013

Ketchup pentru iarna (Home-made)


     
         Aceasta reteta a ajuns sa fie realizata  deoarece aveam mai multe rosii, facusem deja bulion, de doua feluri, retetele lor am sa le pun zilele urmatoare.
Va spun din start ca merita incercat, este o reteta foarte buna, dar grija mare la ghimbir, eu am cam exagerat, este mai aromat, dar poate nu place la toata lumea.
 Prin urmare uite ce a iesit. Din pacate pozele le-am facut doar la sfarsit asa ca nu am poze decat cu rezultatul final.

 Ingrediente:

~ 3kg rosii;
~ 1,5kg ardei capia;
~ 4 cepe mari;
~ 5 catei de usturoi;
~ 3-4 frunze telina;
~ 4-5 frunze dafin;
~ 1 lingura sare mare;
~  piper;
~  busuioc;
~  ghimbir;
~ 1 baton scortisoara;
~ boia de ardei dulce;
~ 100 ml otet din vin;
~ 200 gr. zahar.

Portii : 7 sticle a 330 ml

Mod de preparare:

1. Ardeiul se coace si se curata;
2. Rosiile se spala, se dau prin masina de rosii, pentru a elimina coaja si semintele;
3. Ceapa si usturoiul se curata de coaja;
4. Ardeiul, ceapa, usturoiul le facem pasta cu ajutorul blenderului;
5. Intr-o  cratita vom pune pasta de la pasul 4 unde adaugam sucul de rosii, frunzele de telina, foi dafin, boia, ghimbir,batonul de scortisoara,busuiocul, sare si piper dupa gust. (specific ca am folosit condimente uscate si am pus dupa gust);
6. Fierbem la foc mic, pana scade la jumatate, amestecam din cand in cand sa nu se prinda;
7. Cand este aproape gata,adica dupa vreo 2 ore, scoatem funzele de dafin si telina, precum si batonul de scortisoara;
8. Acum adaugam otetul si zaharul si mai dam cateva clocote;
9. Cat preparatul fierbe ne pregatim recipientele in care vom pune ketcup-ul, le vom spala si steriliza, dandule la cuptor timp de 20 min.
10. Punem ketcup-ul in sticle le inchidem si le punem in camara.

Astept pareri si impresii.
Spor la gateala pentru iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>