miercuri, 23 iunie 2010

DULCEATA DE NUCI VERZI

Sambata am mers si am cules nuci verzi, vroiam sa fac de anul trecut, dar m-am trezit prea tarziu.
Am cules aproximativ 4 kg nuci verzi, dar acestea trebuiesc curatate de partea verde pana la miezul alb, se spala si se lasa in apa rece 24 de ore acoperite cu apa, eu am pus un capac care sa intre in oala astfel incat nici o nuca sa nu se ridice la suprafata, daca se ridica se innegresc.
Dupa cele 24 ore, timp in care se schimba apa de mai multe ori (o sa vedeti ca apa se va inverzi), se fierb circa 10 minute dupa ce incep sa fiarba, se opreste focul si se mai lasa in apa fiarta inca 10 minute, dupa care se scot si se spala in mai multe ape.

Pentru dulceata din 120 nuci (1 kilogram) ai nevoie de:
-600 grame zahar
-500 ml apa
-2, 3 cuisoare
- zeama de la o lamaie
-un baton scortisoara

Din aceste ingrediente se face un sirop, se fierbe pana cand se omogenizeaza si devine mai gros, apoi se toarna nucile si se mai fierbe aproximativ o jumatete de ora.
Dulceata se lasa la racit si se pune in borcane rece, asta pentru a nu se ridica nucile in borcan, fiind reci se aseaza foarte bine.
Merita incercata! ;)

Un comentariu:

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>